Magazin

Új légzsákfajta az új autókban

2020-05-03 09:53:52

Mivel az Euro NCAP tesztjein oldalütközések vizsgálatánál bevezetik, hogy nem csak az ütést kapó oldalon mérik a sérüléseket, a gyártók a passzív biztonsági rendszerek piaci versenyébe bedobták az ülések közé felfúvódó középső légzsákot. Olyan kisautókba is elérhető lesz, mint a Honda Jazz.

2020 Honda Jazz

A törésteszteket végző Euro NCAP 2020-tól szigorúbb eljárással teszi próbára az autók oldalirányú ütközéssel szembeni védelmét. Ennek az is része, hogy már nemcsak az ütközés oldalán vizsgálják a járművet, és a benne ülők esetleges sérüléseit, hanem a túlsó felén is. Az ütközés ellenoldalán ülők sérülésesélye is magas egy oldalütközés esetén, ugyanis testük az ütközésirányába mozdul nagy sebességgel. Így rándulásos sérülést is szenvedhetnek, valamint nekicsapódhatnak az utastér berendezési elemeinek ugyanúgy, mint az utastérbe benyomuló idegen testnek, valamint a srülésoldalon ülő utazótárs testének.

2020 Honda Jazz
Oldalsó belső légzsák felfúvódva

Az ilyen jellegű sérülések elleni védelemre szolgál az új középső első légzsák, amely a két ülés közé fúvódik fel. Ezt első európai Hondaként megkapja a most bemutatott új Honda Jazz e:HEV, amelyben szériatartozékként kínálják, ezzel a kategóriaelsőség is a japán típusé. Az új légzsák a fejlesztők beszámolója szerint  jelentősen csökkenti a fej- és a mellkassérülés kockázatát oldalirányú ütközés esetén. A Honda a vezetőülés háttámlájába építette be az új légzsákot. Felfúvódásával csökkenthető annak esélye, hogy oldalirányú ütközés esetén az elöl ülők teste egymásnak csapódjon. A légzsák a vezetőt körülölelve, ívesen fúvódik fel.