Közismert, hogy a közúti baleseteknek gazdasági káruk is van. Ez a kár egy-egy balesetre vetítve jelentős eltéréseket is mutathat, hiszen az a közlekedési baleset jellegétől, az abban résztvevők számától, a személyi sérülések fokától, és a sérültek (elhunytak) számától, a keletkezett anyagi kártól, valamint a helyszínen tevékenykedő erők (rendőrök, mentők, tűzoltók, katasztrófa elhárítók, vasutas szakemberek stb.) létszámától egyaránt függ.
Éves szinten a közúti balesetek sokmilliárd eurós veszteséget okoznak az Európai Uniónak, hiszen a balesetből eredő károk a GNP mintegy 2 %-át teszik ki.
Feltehetjük a kérdést: mennyit „ér” egy emberi élet, azaz mekkora összegű kár keletkezik akkor, ha valaki közúti balesetben életét veszíti?
2010-ben nyolc EU tagállam szakértői együttesen vizsgálták meg ezt a kérdéskört, s arra a közös álláspontra jutottak, hogy egyetlen ember elvesztésével 1 700 000 euró kár éri az adott nemzetgazdaságot.
A hivatalos statisztikai adatok szerint 2010-ban Magyarország közútjaink 740-en vesztették életüket közúti közlekedési balesetben.
Az EU által elfogadott 1,7 millió eurós értéket elfogadva könnyen kiszámolhatjuk, mekkora kár érte hazánkat csak a közlekedési tragédiák által (ide nem értve a súlyosan, ill. könnyen sérült személyek számát, ami további 20 917 fő!)
Egészen elképesztő eredményt kapunk!
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.