Elsősorban az elektromos energia termelési módjától függ az egyes elektromos autókra vetített károsanyagkibocsátás.
A holland nijmegeni Radboud Egyetemnek az exeteri és a cambridge-i egyetemmel közös kutatása arra irányult, hogy pontosan felmérje az elektromos autókhoz köthető szennyezőanyagkibocsátást. Természetesen nem a működési területükön, hanem az energiatermelési helyeket tekintetbe véve. A villanyautókhoz köthető károsanyagmennyiséget a gyártás, és a villamosáram előállítását is figyelembe véve számították. A holland egyetem érdeklődése a téma iránt érthető, hiszen Hollandiának komoly gondjai vannak az országos széndioxid kibocsátással, így keresik az utakat, miként csökkenthetnék azt, hiszen emiatt már EU büntetést is kaptak.
Vizsgálódásukban arra a végkövetkeztetésre jutottak, hogy a villanyautók gyártása és használata összességében akkor is kevesebb karbonkibocsátással jár, ha az üzemanyaguk, tehát az elektromos áram jelentős részét fosszilis energiahordozókból állítják elő. Ez azt jelenti, hogy a világ 95 százalékán a jelenlegi körülmények között is előnyösebb a klímára nézve az elektromos autók használata, mint a belső égésű motorral ellátottaké.
Az öt százalék kivételt olyan helyek képezik, mint Lengyelország, ahol a megtermelt áram többsége széntüzelésű erőművekből származik. Olyan országokban, mint Svédország vagy Franciaország, ahol megújuló energiaforrásokból vagy atomerőművekből származik a villamosáram többsége, egy-egy elektromos autó szennyezőanyag-kibocsátása teljes élettartama alatt 70 százalékkal is kisebb lehet, mint a hagyományos autóké. Nagy-Britanniában ez az adat 30 százalék – ami összességében sokat számít, de a lakosság ennél többet várna.
A legtöbb országban néhány éven belül a rossz hatásfokú elektromos autók is kevesebb szennyezőanyagot bocsátanak majd ki, mint a legtöbb új benzines autó, mivel az elektromos áram termelése kevesebb karbonkibocsátással fog járni – állítják a kutatók, akik szerint 2050-ben már minden második autó elektromos meghajtású lesz, világméretekben évi 1,5 gigatonnával csökkentve a szén-dioxid-kibocsátást, ami megfelel Oroszország jelenlegi teljes emissziójának.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.