Csütörtök délelőtt két baleset is történt az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalán. Összegyűjtöttünk egy autópálya viselkedési etikettet a nyárra, hogy kevesebb legyen az autópályabaleset!
Az elsődleges adatok szerint 2019. június 27-én 7 óra 30 perc körül az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalának 63-as kilométerszelvényében hat jármű összeütközött. A balesetben többen megsérültek, egy autó kigyulladt. A helyszínelés idejére az autópálya balesettel érintett szakaszát a rendőrök teljes szélességében lezárták, a forgalmi zár 9.40-ig tartott. De nem kellett sokáig várni a következő balesetre: szintén az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalán, az 55-ös kilométerszelvényben, Pákozd és Székesfehérvár között 10 óra 17 perc körül újabb közúti közlekedési baleset történt. Egy teherautó és egy személygépkocsi ütközött össze, amelynek következtében két személy megsérült. Egy sávon haladhat a forgalom, egy kilométeres torlódás alakult ki.
A példák is mutatják, hogy a nyár folyamán folyamatosan számítani kell az M7 autópálya zsúfoltságára, különösen a Balaton felé vezető oldalon, az első balatoni leágazásig. A torlódások, forgalomlassulás lényegében bármely napszakban kialakulhatnak, erre minden erre közlekedőnek számítania kell, és ennek megfelelően kell megválasztani a haladási sebességet és a vezetési stílust.
Próbljuk elkerülni a következő, az autópályán jellemző leggyakoribb vezetői hibákat illetve rossz vezetői szokásokat:
- Követési távolság be nem tartása, lassabb jármű “tolása” a belső sávban. Kerüljék az agresszív magatartást
- Forgalom akadályozása, indukolatlanul lassú menetsebesség választása, különösen a belső “gyors” sávban. Alacsonyabb haladási sebességet választva, de utolérve még lassabban haladó járművet (például teherautó) sávváltásba és előzésbe kezdve, ha a körülmények és a jármű állapota-teljesítménye engedi, gyorsítsanak a megengedett legnagyobb sebességre az előzés mielőbbi befelyezéséért, illetve, hogy indokolatlanul ne lassítsák a forgalmat, ezáltal ne indítsanak el fékezési láncot, amely torlódást, ráfutást okozhat
- Kiegyensúlyozottabb a forgalom ritmusa, ha a haladók alkalmazkodnak a pillanatnyi forgalmi dinamikához – kerülik a gyorshajtást, és kerülik az autópályaidegen túl lassú haladást is
- Nagyon figyelmesen váltsanak sávot: az autópályán nagyon eltérő haladási sebességek is jellemzők, sávváltást nem szabad kikényszeríteni, csak akkor váltsanak sávot, ha ezzel nem kényszerítik fékezésre vagy a haladási irány megváltoztatására a másik sávban haladót. Figyeljenek a kis sziluettet mutató, de gyorsan közeledő motorosokra.
- Ne előzzenek jobbról, ne használják a leállósávot haladásra. Amellett, hogy mindkét megoldás szabálytalan, váratlanul éri a többi közlekedőt. A Budapest felé tartó háromsávos szakaszon se előzzenek jobbról
- Tartsák be a “Jobbra tarts” szabályt is, indokoltalanul ne haladjanak a belsőbb sávokban, ha üres a külső sáv is
- Nagyobb sebességnél az autó kisebb kormánymozdulatra is érzékenyen reagál. Ne kényszerítsenek másokat kikerülőmanőverre! Akár utolérve egy lassabb konvojt, ne erőszakolják ki az előttük haladóktól a jobbra sorolást (ne “söprögessék” a belső sávot), de akár előzési manővert kezdve a hátulról gyorsabban érkezőt se zavarják össze.
- Figyeljenek a fel- és lehajtóknál, mindkettőnél alakulhat ki torlódás. Segítsék a felhajtó autók besorolását lassítással, sávváltással, de csak akkor ha nem akadályozzák vele a mögöttes forgalmat, vagy a belső, gyorsabb sáv forgalmát.
- A felhajtó autók ne kényszerítsék ki a besorolást, felhajtáskor tartsák be az elsőbbségadás ide vonatkozó szabályait!
- A gyakorlott vezetők legyenek türelmesebbek és segítség a gyakorlatlanabb vezetőket, illetve ne zavarják őket össze. Nyári- és hétvégi időszakban mindig több az utakon, különösen a nyaralóhelyek körül, még különösebben az M7 autópályán a kisebb rutinnal rendelkező sofőr,: esetükben a legjellemzőbb vészreakció a vészfékezés és a kontrollálatlan kormányelrántás, mindkettő nagy sebességnél komoly veszélyeket rejt.
- Gyakorlatlan vezetők ne a zsúfolt autópályán “próbálgassák a szárnyaikat”, törekedjenek a biztonságos haladásra.
- Figyeljék a forgalom ritmusát, ha lassul, akkor nem véletlenül történik, lehet az ok egy torlódás, vagy baleset, vagy útkarbantartás. Torlódás esetén jelezzenek a vészvillogóval a mögöttes haladóknak!
Némi visszaesés történt az újautó-eladásban
Márciusban csökkent az eladott új autók száma az Európai Unióban.
Némi visszaesés történt az újautó-eladásban
Márciusban csökkent az eladott új autók száma az Európai Unióban.
Jó sok a munka az M0 körgyűrűn
Továbbra is torlódásokra kell számítani az M0 körgyűrűn az arra közlekedőknek.
Jó sok a munka az M0 körgyűrűn
Továbbra is torlódásokra kell számítani az M0 körgyűrűn az arra közlekedőknek.
Hétvégi fővárosi forgalomkorlátozások
Szombaton délután forgalomkorlátozás lesz Budapesten kerékpáros felvonulás miatt.
Hétvégi fővárosi forgalomkorlátozások
Szombaton délután forgalomkorlátozás lesz Budapesten kerékpáros felvonulás miatt.
Javult Debrecen környékének a közlekedése
Átadták a 33. számú főút 2x2 sávra bővített újabb szakaszát.
Javult Debrecen környékének a közlekedése
Átadták a 33. számú főút 2x2 sávra bővített újabb szakaszát.
Kötelező biztosítás robogókra
FBAMSZ: a segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Kötelező biztosítás robogókra
FBAMSZ: a segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Bővítik a töltő-hálózatot
Elektromos töltők telepítéséhez újabb támogatást kapott az MVM Mobiliti.
Bővítik a töltő-hálózatot
Elektromos töltők telepítéséhez újabb támogatást kapott az MVM Mobiliti.
Melyik a legjobb?
Itthon ismét keresik az év körforgalmát – vajon egy angol körforgalom nyerhetne?
Melyik a legjobb?
Itthon ismét keresik az év körforgalmát – vajon egy angol körforgalom nyerhetne?
Veszélyes vasút
Idén már tizenöt emberéletet követelt a figyelmetlenség és a szabályok megszegése: hívta fel a figyelmet a MÁV.
Veszélyes vasút
Idén már tizenöt emberéletet követelt a figyelmetlenség és a szabályok megszegése: hívta fel a figyelmet a MÁV.