Hírek

Szakemberek értékelték az elektromos autó támogatást

2020-05-22 09:00:03

A Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke kommentálta az új állami elektromos jármű vásárlási támogatást.

Elektromos Autozas Ketsegei 3

A héten bejelentettek szerint az új állami támogatási rendszerben újra kaphatnak támogatást a villanyautó-vásárlók. 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatás kérhető a 11 millió forintnál olcsóbb, tisztán elektromos üzemű (tehát nem a hibrid) autókra. A Magyar Lízingszövetség és a Gémosz (Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége) üdvözölte az új támogatási rendszert a gazdaságélénkítő hatása miatt, mivel  Magyarországon a koronavírus-járvány hatására 17 százalékkal csökkentek az újautóeladásokkal.

Az új állami támogatási rendszerben értékhatás lépcsőket is bevzettek, a maximális támogatás a legfeljebb 11 millió forintos új, tisztán elektromos autókra kérhető, a 11-15 millió forintba kerülő új villanyautókra fél millió forint az elérhető vissza nem térítendő támogatás igényelhető. A támogatás mind pénzügyi, mind operatív lízing igénybe vétele mellett is pályázható. Pesti Tímea, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja kifejtette, hogy az alsó ársávban megnövelt állami támogatás miatt az elektromos autó használatának teljesköltség-mutatója (tehát az az érték, amely kifejezi egy autó összes költségét a használat ideje alatt) versenyképes, sőt, kedvezőbb lehet a hagyományos motorral szerelt autókhoz képest. „Ez mind a magánszemélyek, mind a cégek, mind a flottaüzemeltetők számára vonzóbbá teszi a villanyautókat” – tette hozzá a Magyar lízingszövetség szakembere.

Gablini Gábor, a Gémosz elnöke pedig arról beszélt, hogy az új támogatási rendszer igazságosabb az olcsóbb autók intenzívebb támogatása miatt, így jóval szélesebb kör számára válnak elérhetővé a villanyautók. Kiemelte azt is, hogy a pályázati rendszer az eddiginél egyszerűbb lesz és a támogatást gyorsabban kapják meg az érintettek. Elmondta még, hogy Magyarországon az idei első negyedévben összesen 517 új, tisztán elektromos autót helyeztek forgalomba az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint, ez közel 36 százalékos emelkedést jelent éves összevetésben. Tehát a villanyautóknál növekedés történt, szemben a teljes újautó-piacon mért – a koronavírus-járvány miatti kereslet visszaesésből adódó – márciusig még csak 5, de áprilisig már majd 17 százalékos csökkenéssel. Persze az új villanyautók részesedése a teljes piacon még alacsony, de hosszabb távon, várhatóan egyre nagyobb szelet jut majd nekik.

Pesti Tímea, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja azt mondta: A villanyautókra vonatkozó új támogatási rendszer miatt a vállalati flottákban is növekedhet az elektromos autók részesedése, ahol a lízingfinanszírozás és a flottakezelés hagyományosan erős, így a lízingcégek számára is egyre fontosabb ez a trend.