Hírek

Már napi munkában önvezető autó

2019-01-30 09:43:39

Rohamtempóban fejlesztik az önvezető autókat. Igaz ezek még messze vannak a forgalom-érettségtől, viszont zárt körülmények között, egyes feladatokban képesek átvenni az ember munkáját.

Continantal Automata 2

Az Egyesült Államokban, Texasban, az Uvalde városában található tesztpályán használja az első vezető nélküli abroncstesztelő autóját a Continental. A fejlesztés célja, hogy a tesztfolyamatok a összhangban legyenek a valós használat során jelentkező kihívásokkal. A tesztjárművet a Continental Cruising Chaffeur rendszere vezérli, amelyet kifejezetten autópályán történő használatra fejlesztettek ki.

A jármű irányítása műholdas navigációs rendszeren keresztül történik. A kamerákkal és radarjeleket használó érzékelőkkel ellátott autó valós időben képes reagálni a gyalogosokra, biciklisekre, valamint az autó elé kerülő váratlan akadályokra, így akár állatokra is. „A Continental ezzel a fejlesztéssel nagy lépést tesz a Vision Zero küldetésének megvalósításában, amelynek elsődleges célja a halálos közúti balesetek nullára csökkentése” – emelte ki Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketingvezetője. Hangsúlyozta: kritikus szituációkban az abroncsokon múlik, hogy az autó időben meg tud-e állni, vagy sem.
A Thomas Sych, a Continental gumiabroncs-tesztelési részleg igazgatója által vezetett csapat 2016 óta dolgozik Uvalde-ban a jövő abroncstesztelésén. „Olyan szinten szeretnénk automatizálni és ez által egységesíteni a teszteket, hogy a legkisebb különbségeket is azonosítani tudjuk a gumiabroncsok között” – hangsúlyozta a szakember. Kiemelte, hogy az automatizált járművekkel reprodukálhatók a folyamatok, így a tesztek ugyanolyan körülmények között mehetnek végbe. Így biztosabbak lehetnek a szakemberek abban, hogy a különbségek valóban az abroncsok között és nem a tesztfolyamatok közöttiek.
Ugyanezekből az okokból kifolyólag, a tesztek automatizálásához a Continental mérnökei már 50 évvel ezelőtt is igénybe vettek egy elektronikusan vezérelt autót. Azzal azonban még csak aszfalton lehetett kipróbálni a gumiabroncsokat. Az új prototípus murvás, kavicsos útfelületeken is tud haladni.