Új témakör létrehozásához, vagy hozzászóláshoz kérjük jelentkezzen be!
Név | Létrehozva | Megtekintve | Válaszok | Utolsó válasz |
---|---|---|---|---|
Segédmotoros kerékpár
Ha valaki meg tudná mondani hogy két kerekű segédmotoros kerékpárral 17 éves kortól lehet személyt szállítani? |
2010-04-21 17:58:29 | 5701 | 1 | 2011-10-19 17:39:07 |
Véleményem
Érdekes az oldal, de lehetne közérthetőbb is |
2010-03-03 22:20:12 | 6919 | 15 | 2010-05-30 21:09:57 |
Nem működik a lapozás
Az forumban egy adott topik megtekintésekor csak az első 10 hozzászólás látszik, a lapozás nem működik. |
2010-05-05 12:45:20 | 4130 | 1 | 2010-05-05 12:46:24 |
Hangos kipufogók
Minden törvény, szabály, és rendelet stb. annyit ér amennyit betartanak és betartatnak belőle. Kérdezhetném, hogy akkor mennyit ér a magyar KRESZ? Válaszom van rá, de nem az én stílusom a trágár beszéd. Újabb változások és tilalmak. Részben jó irányba, részben nem. Én a hangos kipufogók tiltása, annak ellenőrzése és használatának szankcionálása kérdésében kérnék reagálást. Ez az abnormális szokás - (A gyárak milliárdokat költenek, hogy minél csendesebbek legyenek járműveik.) - erősen magyar jelenség, más országokban igen ritka. Ott meg tudták akadályozni elburjánzását. Volt rá szándék. Most az új szabályok tiltják. Szerintem a régiek is tiltották, de senkit (illetékest) ez nem érdekelt. Ha valaki megváltoztatja egy gépjármű műszaki tulajdonságait, akkor adott esetben, ha szabályos, műszaki vizsgára kellene vinni. Ha nem szabályos, akkor talán nem is közlekedhetne vele. Nem véletlen, hogy ezek a gépjármű tulajdonosok a műszaki vizsgára, egy napra, visszaszerelik a gyári kipufogót, vagy egyszerűen csak lefizetik a vizsgáztatót. Ez Magyarország!!! Ha a feltevésem jogos, akkor megkérdezem. A rendőrség miért nem tett ez ügyben eddig semmit??? Ezek a járművek duplán szennyezik a környezetet, mivel az üzemanyag fogyasztásuk is megugrik, és nem csak a CO érték, hanem a hangos kipufogó is környezeti kérdés. Tudtommal az új rendelkezések „magas” pénzbüntetéssel sújtanák ezen szabályszegőket. Ez kérem semmi! Ha a birságon kívül még műszaki vizsgára is kellene vinni a „lebukott” járműveket, az talán használhatna valamit. Erre is lenne lehetőség. Akarat esetleg, ha szükséges további új rendeletek meghozatala biztosan csökkenthetné ezt a problémát. Persze ha addig várunk, amíg ezek a dübörgő autók, motorok lesznek többségben, akkor inkább a minél hatékonyabb füldugókban keressük a megoldást. Örömmel várnék erre a kérdésre egy illetékestől választ. |
2010-04-01 09:47:47 | 5133 | 1 | 2010-04-12 22:32:16 |
Harc a kátyúkkal
Nagyon örülök az új kresznek, még jobban tetszenének jó utak, bár így a kátyúkat kerülgetve ügyesebbek leszünk. Feltoltam 1 fotót okulásként. |
2010-03-08 09:21:07 | 5062 | 3 | 2010-03-09 21:30:49 |
Nemzeti Közlekedési Hatóság Informatikai Integrált Rendszere!
Tisztelt Hatóságok és Tisztelt Olvasók! Számomra megdöbbentő dologban volt részem, és hogy ekkora legyen a fejetlenség az nevetséges és vicc ! Írnám a történteket.. Az én munkáltatóm hitelesítési bizonyítványt az az hiteles dokumentációt szeretne az elmult évek alatt megszerzett vizsgáimról. Mivel ez a cég teljesen le ínformál mindenkit, és mindennek alaposan utána járnak hogy a jogsi volt e be vonva ittaságért meg ilyen hülyeségek az az teljes pirotálás. Ezzel nincs is semmi probléma, természetesen ebbe én is bele egyeztem minden további nélkül, csak a bökkenő most fog jönni! Elég érdekes lesz amit le írok kezdem azzal gyors ütemben hogy.. A Nemzeti Közlekedési Hatóság Integrált számítógépes rendszere nincs összhangban az Okmányirodai illetve a Rendőrségi adatbázisokkal. Erre nagyon egyszerüen rá jöttem, és röhejes az egész.. Mert most ott tart a dolog hogy én bizonygassam hogy milyen kategóriákkal is rendelkezem valójában, pedig én hozzá járultam hogy csinálják ők csak ezt a munkavállalóknak adták át személyi jogosmegsértése elkerülése végett. Hogy a papirjai után mindenki személyesen battyogjon el. Amivel probléma van az a következő: Én a 3. néven futok jelenleg, egyszer volt egy születés kori nevem: AA utána meg változtattam a vezetéknevem illetve a keresztnevem BB re után anem tetszett és megint változtattam nevet CC re.. Persze ezek példák voltak vezeték név és keresztnév.. A Hatóságoknál annó vizsgáztam születéskori nevemmel is és a változtatott neveimmel is, és ki derült hogy a hatóságok nem írják át az új névre ugyan is akkor én olyan néven tettem le a vizsgát ugy vagyok el könyvelve jó ezzel nincs is probléma. De Én vizsgáztam a megyei vizsgabizotságnál is amire a Fővárosi NHK nak nincs rá játása tehát az akkoriban le tett vizsgákért menjek ki Szigetszentmiklósra és ott pótoljam be a hiteles vizsgaigazolást? Vagy ez most hogy is van? Egész egyszerüen meg lehetne ezt oldani és felesleges utána járkálások helyett max 1 vagy 2 helyre kellene menjek, ilyenkor az a kérdés van meg bennem hogy az Ügyfélkapús ügyintés minek van? Vagy kormányablak aminek ezek szerint nem sok értelme van. Tehát ha olyan jó lenne az NKH nak a rendszere akkor egész egyszerüen személyi szám anyakönyvi szám és születési név illetve ha név nem is de az illető anyja neve és születési év stb.. Meg felelő lenne a beazonosításhoz és az embert tudnák hitelt érdemlően meg találni illetve keresni. Tehát ez röhely számomra, hogy az NKH rendszer nincs összekapcsolva a rendőrségi adatbázisokkal és az okmányirodákkal és nevetséges is. Ha az okmányirodai adatbázisba a rendőrségi BM rendszerbe egymáshoz át tudnak látni akkor az NKH t miért nem lehet ebbe az integrálásba be vonni? Szerintem ideje lenne, hisszen ez külföldön teljesen máskép müködik, egy rendszert használnak példa hívatalok, közlekedési hatóságok és az ugy mond okmányirodák.. Ezt itt is be kellene vezetni 2011 et írunk, el kellene felejteni az aktás dolgokat, jó szerverek vannak, és jó számítógépes hálózatok is. Gondoltam ezt megosztom mindenkivel talán ha egy rendszer lenne és lenne minden hivatalos hatóságnak rá látása egyik adatbázisból a másikra nekem nem kellene lejárnom a lábam! És nem menne el több ezer forintos üzemanyagpénzem a fejetlenségem miatt! Köszönöm hogy meghalgattak! |
2011-10-17 23:18:46 | 1207 | 0 | - |
Gépkezelő Jogosítvány (Építőgépkezelő Jogosítvány)
Tisztelt Hatóságok! Tisztelt Látogatók! A 40/2009 (VIII.31.) KHEM rendelet előírja, hogy a targoncás munkakör betöltéséhez gépkezelői jogosítvány is szükséges. A rendelet a targoncákat három gépcsoportba sorolja. Választható gépcsoportok: vezetőüléses targonca vezetőállásos targonca gyalogkíséretű targonca Az OKJ-s Targoncavezető szakképesítés megszerzése után a gépkezelői vizsgán a hallgatók mentesülnek az elméleti vizsgatárgyak alól, már csak gyakorlati vizsgát kell tenni a választott gépcsoport(ok)ból, és birtokba vehető a gépkezelői jogosítvány is. A gépkezelői jogosítványt a Nemzeti Közlekedési Hatóság állítja ki. Kedvezményes gépkezelői (targoncavezető) jogosítvány árak azok részére, akik az OKJ-s Targoncavezető szakképesítést iskolánkban szerzik meg. A választható gépcsoportok közül bármelyik: 23.300.-Ft A választható gépcsoportok közül bármelyik kettő esetében: 30.300.-Ft Mindhárom gépcsoport együtt: 37.300.-Ft A gépkezelői jogosítvány megszerzésére lehetőség van OKJ-s végzettség nélkül is, de ebben az esetben az elméleti tanfolyam és elméleti vizsgák alól nincs felmentés. Az OKJ-s végzettség nélküli gépkezelői jogosítvány árakról ügyfélszolgálatunkon lehet érdeklődni. 06/1/280-5327 Tájékoztató az Építőgépkezelő jogosítvánnyal rendelkező érdeklődők számára A hatályon kívül helyezett 6/1980 ÉVM-KPM rendelet előírásai alapján megszerzett Építőgépkezelő jogosítványba ( nem tévesztendő össze a Gépkezelői jogosítvánnyal) a targoncák típusait az akkor érvényben volt besorolási táblázat alapján jegyezték be. Ez a jegyzék a targoncákat még többféle szempont alapján különböztette meg egymástól. A megkülönböztetés kiterjedt a targoncák erőforrására, emelési magasságára, de még a terhelhetőségére is. Vizsgázni lehetett (a teljesség igénye nélkül) elektromos targonca, dízel targonca, gázüzemű targonca, szállító és magasemelő targonca, gyalogkíséretű, valamint oldalvillás targonca géptípusokra. Az új rendelet szerinti változás, hogy az Építőgépkezelő jogosítvány típusvizsgával már nem bővíthető. A bejegyzett géptípusok kezeléséhez 2015. december 31.-ig használható, de csak akkor, ha az emelőgépek (targoncák) esetében államilag elismert OKJ-s szakképesítéssel is párosul. Ez az építőgépkezelő jogosítványhoz kapcsolodott! Igen ám csak hogy 2015 től ezek a vizsgák elvesznek! Ami elég nagy görénység szerintem, ugyan is megszerzett jogokat nem vehetnek el!!! Ha csak a biróság jogerősen el nem tiltotta a gépek kezelésétől az illetőt! És a probléma az hogy akik sárga építőgépkezelő jogosítvánnyal rendelkeznek, azt nem fogják elméletileg 2015 után átvezetni a "GÉPKEZELŐ JOGOSÍTVÁNY" ba! Tehát akinek van elekrtomos dizel és gázüzemü targoncavezetői engedélye, ami 5 tonnáig érvényes hiába van melette Nehézgépkezelő vagy Könnyügépkezelő OKJ bizonyítvány ugy sem lesz érvényes 2015 től! A jogszabály átalakította az egész rendszert, még pedig elég ajjas módon! A Nehézgépkezelő és Könnyü gépkezelő OKJ szakma megszünt!!! 2010 augusztusától! Helyette jöttem a szétszedett szakmák ime: FÖLDMUNKA-, rakodó- és szállítógépek gépcsoportjai 1111 Traktoralapú univerzális földmunkagépek 1212 Gumikerekes kotrók 1222 Lánctalpas kotrók 1223 Teleszkópos kotrók 1311 Vedersoros árokásók 1412 Földtolók 1512 Földgyaluk 1612 Földnyesők 3624 Betonszállító mixer gépkocsi 3626 Betonszállító mixer gépkocsi betonszivattyúval 3627 Kényszertömörítésű szilárd hulladékgyűjtő és szállító gépek 3628 Szennyvízszállító és szippantó járművek 4511 Hidraulikus rakodók, homlokrakodók, forgórakodók, teleszkópos rakodók 4572 Kompaktor, kompakt rakodó 4593 Vagonkirakó 5632 Földmű fenntartó gép TARGONCÁK gépcsoportjai 3312 Gyalogkíséretű targoncák 3313 Vezetőállásos targoncák 3324 Vezetőüléses targoncák EMELŐGÉPEK (kivéve targonca) gépcsoportjai 4213 Gépjármű emelő-hátfalak 4221 Mobil szerelő állványok 4221 Reptéri catering jármű 4223 Mobil szerelő kosár 4224 Hidraulikus szerelőkosaras gépjármű 4374 Konténer emelő 4411 Autódaru 4431 Lánctapas daru 4451 Járműre szerelt daruk ÚTÉPÍTÓ- ÉS KARBANTARTÓ GÉPEK gépcsoportjai 5316 Talajstabilizátorok 5341 Aszfaltbedolgozó finischer 5323 Betonbedolgozó finischer 5344 Aszfaltburkolat maró 5631 Útfenntartó-, és karbantartó gépek Építő- és anyagmozgató gépek kezelője OKJ 31 582 06 Emelőgépkezelő (kivéve targonca) OKJ 31 582 06 0010 31 01 Energiaátalakító-berendezés kezelője OKJ 31 582 06 0010 31 02 Építési anyag-előkészítő gép kezelője OKJ 31 582 06 0010 31 03 Földmunka-, rakodó- és szállítógép-kezelő OKJ 31 582 06 0010 31 04 Targoncavezető OKJ 31 582 06 0010 31 05 Útépítő- és karbantartógép kezelő OKJ 31 582 06 0010 31 06 Alapozás, közmű és fenntartási-gép kezelő OKJ 31 582 06 0010 31 07 A kérdés az ha már jogszabály módosítás történt akkor miért az emberek iszák ennek is a levét? Az én Építőgépkezelő jogosítványomba van 8 tipus vizsga! abból 4 könnyü gép és 4 nehéz gép! Jogtalan és igazságtalan az egész, miért vizsgázzak még egyszer? Amit megszerzett az ember? Ez olyan dolog mint ha 2x kellene érettségi vizsgát tenni, mert történik egy jogszabály modosítás vagy egy új tantárgy kerül bevezetésre, és a régi érettségi érvényét veszti, menjenek még egyszer érettségizni ez hülyeség és jogellenes is szerintem! Igen is vezessék át azokat a régi mustársárga építőgépkezelő jogosítványból a gépkezelő jogosítványba! Mert valaki csak azokat a gépeket fogja használni mire nekik tipusvizsgájuk van.. Sorolják be egy gépcsoportra, vagy aki rendelkezik targonca engedélyel adják meg neki az összeset ami most van. Az emberek nem kérték a jogszabály modosítást teljesen felvagyok háborodva! És ez 2015 után nagyon sok embert fog éríteni!! Ez nem igazságos semilyen szemszögből nézzve! Csak a pénzlehuzásra megy az egész, én már egyszer fizettem a tanfolyamért meg a vizsgadijjakért is, és mások is akiknek van ilyen könyvük! Akkor minket miért kell büntetni? Az új jogszabályok vonatkozzanak a frissen vizsgázottakra!! Visszamenöleg nem lehet jogszabályt modósítani szerintem! Továbbá jó lenne ha a VITUKI KFT vel csinálna valamit a tisztelt NKH! Ugyan is vannak VITUKI-s építőgépkezelő jogosítványok is! És a VITUKI vizsgajegyzőkönyveket jó lenne ha az NKH át venné, mert nagyon sokan ott is vizsgáztak annó! Én is szereztem náluk papirt! Köszönöm a figyelmüket! |
2011-10-12 15:07:25 | 1551 | 0 | - |
kersz teszt
Jó lenne ha úgy csinálák mikor vége van és ki jelzi hogy mennyit értünk el:)hibákat is meglehetne nézni:) |
2011-07-02 11:45:29 | 1454 | 0 | - |
jól látható rendszám az tényleg kéne!
Miért van az ,hogy a szabály szerint jól olvashatónak kell lenni de sokan még a sarat is és képtelenek letörölni róla talán letörne a kezük ha ezt meg tennék?vagy csak ilyen miatt nem bűntettnek? |
2010-05-06 09:22:30 | 1357 | 0 | - |
NEM ÉRTEM
A KRESZ ezen szakaszát sajnos nem igazán tudom értelmezni. Azt jelentheti, hogy a busz sávban a kerékpáros, amennyiben megengedett használata szemben is közlekedhet a forgalommal!!!!????? Az R. 17. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(3) Ha az „Egyirányú forgalmú út” jelzőtáblák alatt elhelyezett kiegészítő táblán autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra jelenik meg: a) az úttesten kijelölt kerékpársávon, ennek hiányában az úttest jobb széléhez húzódva a kerékpáros, b) az autóbusz-forgalmi sávon a menetrend szerint közlekedő autóbusz, c) a kerékpáros által is igénybe vehető autóbusz-forgalmi sávon – az autóbusz részére kijelölt közlekedési iránnyal megegyezően – a kerékpáros is a jelzőtáblán megjelölt iránnyal szemben közlekedhet.” |
2010-04-15 16:02:13 | 1376 | 0 | - |